26 Kasım 2014

İsviçre Gezimiz Vol.1 : Ön Hazırlık

Selamlar Blogdaşlarım,
İsviçre nereden çıktı diyenleriniz varsa utana sıkıla söylüyorum ki bundan teeee 1,5 yıl önce balayımız için gitmiştik. Bir türlü toparlayıp yazamadım ama daha fazla ertelemek istemiyorum.

Başlığı ön hazırlık diye attım ama açıkçası pek bir hazırlık yaptığımız söylenemez. Evlilik iznimiz 1 ay gibi efsane bir süre olduğundan balayımız için yurtdışına çıkmayı istiyorduk. Tur şirketlerine hiç sıcak bakmadık. Zaten yoğun bir dönemden çıkıyorduk, turla sabahın köründen akşama kadar oradan oraya savrulmak pek hatırlanası bir balayı olmayacaktı. Tek başımıza çıkıp kendi kendimizin rehberi olalım desek dil problemi nedeniyle pek cesaret edemedik. Derken derken eşimin kuzeni İsviçre' de olduğundan ve İsviçre' yi merak ettiğimizden balayımızı kuzenin tur rehberliği eşliğinde İsviçre' de yapmaya karar verdik. Kuzen orada olduğundan nereleri gezmeliyiz şeklinde bir ön araştırma da yapmadık.
Pasaport ve vize olayları sandığımızdan çok daha kolay oldu. Önce turistik vize için başvurmayı düşündük sonrasında daha kolay olması için eşimin kuzeni bize davetiye gönderdi. Böylelikle turistik vize yerine aile ziyareti vizesine başvurduk. İsviçre Başkonsolosluğu' nun sitesi oldukça bilgilendirici ve açık. Konsolosluğun sayfasında yazan belgeleri topladık. Çalışan olduğumuz için belgelerin büyük çoğunluğunu şirket hazırlıyor zaten. Vize için kolay vize çıkaran şirketlerle hiiiç muhattap olmadık. Direk İsviçre Başkonsolosluğu' ndan vize için randevu aldık. Randevu aldığımız tarihte gidip belgeleri verdik ve 5 gün içinde hoooop vizelerimiz çıktı.

Yolculuk için EasyJet' ten aldık biletlerimizi. Bilet fiyatları diğer hava yollarına göre daha ucuz ama işin kokusu sonradan çıkıyor :) Bilet fiyatlarına bagaj ücreti dahil değilmiş ve biz bunu check in yaparken öğrendik. Havaalanından bagaj hakkı satın aldığımız için de internetteki fiyatın yaklaşık 3 katı para ödemek zorunda kaldık. Dönüşte aynı hataya düşmedik ve bagaj hakkımızı önceden internetten aldık. Aman sizler de dikkatli olun bu konuda. Bunun yanına yurtdışına ilk defa çıktığımızdan uçuş saatleri ile ilgili de ufak bir karışıklık oldu. Biletin üstünde yazan kalkış saati kalkışın yapıldığı ülkenin saatine göre, iniş saati ise inişin yapıldığı ülkenin saatine göreymiş. Biz iki şaşkın tüm saatleri Türkiye saatine göre yorup bizi alacak kuzeni fazladan 1 saat beklettik :) Buna da dikkat etmenizi tavsiye ederim ;)

Valizi hazırlarken kıyafet seçimine gelince İsviçre Türkiye' den daha soğuk bir ülke. Biz ağustos ayında gittik ve o tarihteki hava bizdeki mayıs ayı gibi. Yer yer kısa kolla gezebildik yer yer de hırka ve deri ceketlerle. Tavsiyem gitmeden önce hava durumuna bakıp valiz hazırlamanız , İsviçre' nin yüksek bölgeleri için de sizi sıcak tutacak giysiler almanız.

Ön hazırlığımız bu kadardı. Bir sonraki post gezi detaylarıyla ilgili olacak. Beni bekleyin anacım :D